Bugün nice nice toplumların helakına sebep olan günahlar, toplumlara benimsettirilmiştir. Helak edici günahlar, normalmiş gibi günden güne yayılmaktadır.

Ahlak, iman, fazilet, meziyet, utanma unutulmuştur.

Bediuz zaman şöyle der: “Her bir günah içinde küfre giden bir yol vardır.”

Bazı günahlar vardır, niyete göre, işleniş biçimine göre değişir. Bir de kime karşı işlendiyse o önemlidir.

Günah işleyen, herhangi bir günahı işlerse, günahkâr olur. Ama o günahın dinde günah olmadığını, olmayacağını söyler inkâr ederse, dinden çıkıp küfre girer. Yani günah işleyen mü’mindir. Belki pişman olur, tövbe eder. Günahı inkâr eden kâfir olur.

Dinimizde günah Allah’a, Peygambere karşı işlenmediyse, günahı inkâr olayı da yoksa kâfir olunmaz. Ancak kâfir işi işlenmiş olur. Bundan dönüş, kurtuluş kapısı açıktır. Kul, pişman olur, tövbe eder kurtulur.

Peygamber (as): “Günahlarından dolayı tövbe eden günahsız gibidir.” Der. Cenab-ı Allah’da “tövbe edin, affedeyim.” Mübarek zamanlarda: “Yok mu tövbe eden, onu affedeyim” buyurur.

Peygamberimizin bir hadisi var:

  • “Zina eden mü’min olarak zina etmez. İçki içen mü’min olarak içki içmez. Hırsızlık yapan mü’min olarak hırsızlık yapmaz.” (Ramuz’L Ehadis: 488/1)

Burada işlenen iş kâfir işi olduğundan günah işlenirken iman ondan uzaklaşır. Eğer pişman olur günahı terk edip tövbe ederse, iman geri döner.

Açıkça inkâr etmeyene kâfir demek tehlikeli bir iştir. İbn-i Abidin’de şöyle denir: “Müslümanı küfürle itham etmek kolay bir iş değildir. Faydası da yoktur. Bir Müslümanın sözü ve hareketleri şüpheli olsa bile tevil gerekir, tekfir edilmez.” (Cilt: 3/258)

İnancımızda kâfir olmayana kâfir demek sakıncalıdır. Çünkü kâfir değilse, o sözü söyleyen kâfir olur.

Peygamber (as) şöyle buyurur:

  • “Kendine kâfir denilen eğer kâfir ise, söz yerini bulur. Eğer o kişi kâfir değilse, kâfir sözü söyleyene geri döner.” (Riyaz’üs – Salihın: 1591)

Sonuç olarak; her günah bir değildir. Bazı günah vardır, işleyen de günah olarak kalır. Bazı günahlar vardır işleyeni de başkalarını da ilgilendirir, zararı umumidir. Bazı günahlar vardır, duruma göre işleyeni küfre götürür. O zaman iman gider. İmana bağlı olan nikâh da gider. Geçmişteki bütün iyilikler, sevaplar gider. İşlediği günahlar kalır. Küfürden dönse bile sevaplar geri gelmez.

Bunun için günah, günahtır. Küçük, büyük demeyip günahın her türlüsünden kaçınılmalıdır.


Bu yazıyı 61 kişi okudu.

Araştırmacı Yazar
Mustafa ÖSELMİŞ